LUMEN offentliggør sin første årsrapport

LUMEN offentliggør sin første årsrapport.

LUMEN-centrets første årsrapport viser et år præget af højt aktivitetsniveau og meget fine resultater.

Centrets forskere har i stor udstrækning taget del i den brede forskningsformidling i anledning af reformationsåret.

Alligevel kan centret fremvise fine resultater på forskningsfronten, såvel hvad angår publikationer som hjemtagne bevillinger.

Blandt de sidste er bevillingen fra den svenske Riksbankens Jubileumsfond til det dansk-svensk forskningssamarbejde om den nordiske husstandsstat, der skal bygge videre på det FKK-projekt om Lutheranisme og dansk samfundsudvikling, som allerede er en de af LUMEN og bevillingen fra Aarhus Universitets strategiske pulje til det intrafakultære netværk EPCOT (Eucharistic, Political and Cultural Organizational Transformation before, during and after the Reformation) ledet af post.doc. Jette Bendixen Rønkilde.

Hent rapporten her