LUMEN udgiver sin sjette årsrapport

LUMEN-centret har netop afleveret sin seksårige evaluering til forskningsudvalget på Institut for Kultur og Samfund ved Aarhus Universitet. Centerstatus er nu fornyet for yderligere tre år med applaus.

Året har været præget af afslutningen af flere af de flerårige projekter, som LUMEN har været vært for: AUFF NOVA-projektet om ”An economy of reception?”, projektet om lutheranisme og samfundsudvikling i Danmark finansieret af Det Frie Forskningsråd, projektet om den lutherske husstandsstat finansieret af den svenske Riksbankens Jubileumsfond og NOS-HS netværket om variationer af nordisk regeringsførelse.

Vores ph.d.-studerende Maria Nørby Pedersen forsvarede sin afhandling med succes. Antologier fra flere projekter er under udarbejdelse. Nina Javette Koefoed var inviteret som opponent ved Sjur Atle Furalis ph.d.-forsvar i Oslo. For blot at nævne de vigtigste aktiviteter i et travlt 2022.

Læs mere i rapporten.

Oops, an error occurred! Code: 20240425071142cb0275a3